• اصفهان،خیابان نشاط،قبل از اداره پست،روبه‌روی کوچه۲۲

تماس با ما

09375492992

ایمیل

info[a]isf-services.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8 تا 15

نکاتی برای افزایش عمر مفید تلویزیون

نکاتی برای افزایش عمر مفید تلویزیون

نکاتی برای افزایش عمر مفید تلویزیون

تلویزیون ها پنجره ای رو به جهان هستند که ما را از رویدادهای روز، سرگرم می کنند و به ما آموزش می دهند. آنها شاهدان خاموش لحظلات شاد و غمگین زندگی ما هستند و خاطرات بی شمار را در دل خود جای داده اند. اما مانند هر وسیله ی الکتریکی دیگر، تلویزیون ها نیز عمر محدودی دارند و دیر یا زود نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می کنند که در این مواقع می توانید به اصفهان سرویس برای تعمیر تلویزیون ال جی یا تعمیر تلویزیون ایکس ویژن خود مراجعه کنید.

با توجه به هزینه های بالا، حفظ و نگهداری از این دستگاه ارزشمند از اهمیت بالایی برخوردار است. با رعایت چند نکته ساده، می توان عمر مفید تلویزیون را به طور قابل توجهی افزایش داد و از صرف هزینه های اضافی در آینده جلوگیری کرد. در ادامه این مبحث سفری به دنیای شگفت انگیز تلویزیون ها خواهیم داشت و با هم به بررسی راهکارهایی برای افزایش طول عمر این دستگاه دوست داشتنی می پردازیم.

با ما همراه باشید تا با چند ترفند ساده، به تلویزیون خود جان دوباره ببخشید و از تماشای برنامه های مورد علاقه تان برای سال های طولانی لذت ببرید.

محیط

محل قرار گیری:

تلویزیون را در مکانی خنک، خشک و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. گرما و رطوبت می تواند به اجزای داخلی دستگاه آسیب برساند. همچنین، به طور مستقیم  آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا این امر می تواند تصویر دستگاه را محو کند.

گرد و غبار:

به طور مرتب تلویزیون را از گرد و غبار پاک کنید. زیرا میتواند در منافذ دستگاه نفوذ کند و دستگاه شما را بیش از حد گرم کند. برای تمیز کردن تلویزیون از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید و از مواد شوینده یا پاک کننده های خشن خودداری کنید.

جریان هوا:

مطمئن باشید که تهویه ی کافی در اطراف تلویزیون وجود دارد. مسدود کردن دریچه های تهویه می تواند بیش از حد دستگاه را گرم کند و عمر مفید آن را کاهش دهد.

آموزش نگهداری از تلویزیون

تنظیمات

روشنایی:

نور صفحه نمایش را در حد کم نگه دارید. روشنایی زیاد می تواند باعث فشار بیشتر به لامپ های LED و کاهش عمر مفید آن شود.

کنتراست:

درخشندگی را در حد مناسب تنظیم کنید. درخشندگی زیاد در تصویر به مرور زمان هاله و سایه هایی را ایجاد می کند که می تواند به تلویزیون شما به شدت آسیب برساند.

حالت ذخیره انرژی:

اگر تلویزیون شما دارای حالت ذخیره انرژی است، از آن استفاده کنید. این حات می تواند مصرف برق را کاهش داده و عمر مفید دستگاه را افزایش دهد.

خاموش کردن:

هنگامی که از تلویزیون استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید. زیرا اگر دستگاه خود را به جای استفاده از حالت استندبای خاموش کنید میتواند به کاهش مصرف برق و افزایش عمر مفید قطعات داخلی آن کمک کند.

آموزش نگهداری از تلویزیون

موارد دیگر

از محافظ برق استفاده کنید:

از یک محافظ با کیفیت برای محافظت، در برابر نوسانات برق استفاده کنید. زیرا نوسانات برق می تواند به اجزای داخلی دستگاه آسیب برساند و تلویزیون شما را دچار خرابی زودرس کند.

به کابل ها و اتصالات دقت کنید:

از سالم بودن کابل ها و اتصالات دستگاه مطمئن باشید. کابل های اسیب دیده می تواند در تصویر و صدا مشکل ایجاد کند و به مرور زمان به دستگاه آسیب برساند.

حرکت دادن:

هنگام جابجایی، احتیاط کنید و آن را به آرامی و با دقت حمل کنید. ضربه یا تکان دادن ناگهانی می تواند به دستگاه شما آسیب برساند.

تمیز کردن:

برای تمیز کردن صفحه نمایش از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید. از مواد شوینده استفاده نکنید، زیرا مواد می تواند به پوشش صفحه نمایش آسیب برساند.

تعمیرات:

اگر تلویزیون شما دچار مشکل شد، برای تعمیر آن می توانید به اصفهان سرویس مراجعه کنید زیرا این شرکت خدماتی برای تعمیر تلویزیون سونی و تعمیر تلویزیون سامسونگ نیز ارائه می دهد.

با رعایت این نکات می توانید عمر مفید تلویزیون خود را افزایش داده و از کیفیت بالای آن برای مدت طولانی بهرمند باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات ما


تفاوت بین تلویزیون های LCD و قدیمی
  • ۱۱
  • آبان
  • تفاوت بین تلویزیون های LCD و قدیمی

    فروش تلویزیون های نمایشگر کریستال مایع (LCD) در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است و باعث کاهش فروش تلویزیون های سبک قدیمی ...

    تکنولوژی صفحه نمایش ips
  • ۱۰
  • خرداد
  • تکنولوژی صفحه نمایش ips

    تکنولوژی صفحه نمایش ips IPS یک فناوری صفحه نمایش برای نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) است. در IPS، لایه ای از کریستال های مایع ...

    عیب یابی تلویزیون
  • ۱۱
  • خرداد
  • عیب یابی تلویزیون

    در حال حاضر انواع تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی از پرکاربردترین لوازم خانگی به شمار میروند و همچنین امروزه ...

    روش مراقبت از تلویزیون
  • ۱۲
  • خرداد
  • روش مراقبت از تلویزیون

    با مراقبت صحیح از تلویزیون خود، می توانید عمر مفید آن را افزایش داده و از کیفیت تصویر و صدای عالی آن برای ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    (+98) 916 - 123- 4567

    ادرس

    اهواز: کیان اباد ,خیابان28شرقی,پلاک12

    پست الکترونیک

    info@themento.com